Pentru cei care au pe PFA mici magazine în care vând produse și făceau NIR la intrarea mărfii, se pare că noile reglementări, care intră în vigoare de la 1 Martie 2015,  nu mai impun existența NIR-ului, întrucât este irelevant la stabilirea impozitului. În cazul în care vrea să țină o evidență a stocurilor o va face la preț de achiziție.

Elementele patrimoniale se evidențiază în contabilitate la valoarea de intrare, de achiziție, de producție sau prețul pieței, în baza documentelor justificative. Acest aspect este extrem de important. Lista de documente obligatorii pentru PFA nu cuprinde NIR-ul.

Baiul e că cei de la ANAF au un talent în a cere documente care nu sunt obligatorii dar legal nu văd în noua formă a legii necesitatea sau obligația NIR-ului la PFA.

La fel nu se precizează nimic de necesitatea raportului de producție și/sau a raportului de gestiune care nici nu sunt reglementate undeva. Orice document prevăzut de OMFP 3512/2008 poate fi completat dacă se dorește, nefiind obligatorii în cazul unui control. Obligatorii sunt: registrul de încasări și plăți și registrul inventar. Facturarea se face conform codului fiscal ca și până acum.

PS. Așa înțeleg eu legea acum. Nu e literă de lege ce spun, interesați-vă.