Se pare că zvonurile despre ținerea unui registru de evidență fiscală pică. Nu se va completa un registru de evidență fiscală. De fapt va fi tot registrul de încasări și plăți care va cuprinde toate încasările și toate plățile efectuate, indiferent dacă sunt deductibile sau nu. Asta înseamnă că singura excepție sunt sumele ridicate sau depuse la bancă, în rest, se trece tot în registrul de încasări și plăți.

Atenție! Până acum puteam face plăți mai mari decât fondurile existente, de acum nu se mai poate. Practic se rupe contabilitatea de fiscalitate și evidență contabilă trebuie condusă, doar că ea nu este și o evidență fiscală.

Registrul de încasări și plăți se editează anual și la cererea celor de la ANAF, în cazul unor controale, se poate edita și cu alte ocazii (edit: ATENȚIE! Se completează la zi, editarea înseamnă tipărirea lui, dacă se ține într-un program contabil). La fel, aceste registre nu mai trebuiesc înregistrate la ANAF ca până acum. Cele folosite deja de voi sunt valabile dar cei ce fac PFA nou nu trebuie să mai meargă cu registrul jurnal de încasări (RJIP) și plăți la ANAF să pună acel sigiliu.