După cum știți, unul din registrele obligatorii pentru un PFA, pe lângă Registrul de control, în care nu avem de completat și Registrul Jurnal de Încasări și Plăți, este Registrul de inventar. Astăzi, câteva precizări despre ”catastiful” ăsta care la cele mai multe PFA-uri zace plin de praf.
Registrul de inventar e obligatoriu.
Trebuie completat cel puțin odată pe an conform normelor legale aplicabile (OMFP 2861/2009). Obligația asta e clar specificată în ultimul ordin emis de guvern pentru reglementarea pertidei simple și anume Ordinul 170/2015.
Ce se trece în registrul de inventar?
- Stocuri de materiale
- Obiecte de inventar
- Mijloace fixe
- Datorii
- Capitaluri
- Creanțe
- Programe informatice
- Brevete
- Licențe, Mărci comerciale
- Site-uri și domenii
- Orice altceva mai face parte din PFA II IF sau SRL
Cum se completează Registrul de inventar?
- Poziția 1 se înscrie numărul curent al operaţiunilor, de la începutul activităţii pana la data încetării acesteia.
- Poziția 2 se înscrie denumirea bunurilor.
- Poziția 3 se înscrie numărul de inventar al bunurilor.
- Poziția 4 se trece data (ziua, luna, anul) la care se face înregistrarea bunurilor.
- Poziția 5 se înscriu felul si numărul documentului pe baza căruia se face înregistrarea bunurilor.
- Poziția 6 se înscrie valoarea de achiziţie sau valoarea bunurilor rămasă de recuperat.
- Poziția 7 se înscrie data (ziua, luna, anul) la care iese din gestiune bunul respectiv.
- Poziția 8 se înscrie suma inclusa pe cheltuieli pana la data ieşirii.
- Poziția 9 se înscrie valoarea de ieşire (vânzare) a bunului.
- Poziția 10 se dau explicaţii cu privire la identificarea bunului.
buna ziua,am un cabinet individual insolventa, infiintat mai 2016. nu am bunuri pe el.
mi-am facut o stampila si folosesc un laptop proprietate personala.
intrebare 1: trebuia sa trec stampila si laptopul, (care nu e proprietatea cabinetului, daca fac un contract de comodat pentru el), chiar daca aceste bunuri nu ajung la valoarea prevazuta de lege pentru mijloacele fixe?
intrebare 2: am finantat cabinetul cu 2000 lei, trebuia sa ii trec pentru 31.12.2016 in registrul inventar? am intrebat 2 contabile si mi-au spus ca daca sunt pfi nu trebuie sa completez registrul inventar daca nu am bunuri, mijloace fixe de valoarea prevazuta de lege 2500 lei, iar in alte parti pe net am citit ca trebuie sa completez registrul inventar cel putin odata pe an. Ma puteti lamuri ce trec in el pentru anul 2016, multumesc.
Buna ziua, Daca completam acest registru mai trebuie si dosarul de inventariere?
Modelul pe care l-ati postat dvs este cel folosit in cazul societatilor comerciale..pentru pfa, intrep.individuale se foloseste modelul cod 14-1-2a (10 coloane) pana la epuizare, in cazul celor infiintati inainte de oug 17/2015, iar pentru pfa, ii, infiintate dupa oug 17 formularul cu 3 coloane anexat in ordonanta.Modalitatea de completare a reg inventar este simpla..se face inventarierea la 31.12 (de regula)..iar in registru se trec totalurile fiselor…de exemplu: obiecte de inventar: 5.400..marfa: 8.850..mijloace fixe: 10.250…furnizori neachitati : 2.487…
Mulțumesc de observație, am schimbat poza
buna ziua! am un pfa pe masura 141 ( apicultura).banii primiti pe fonduri europene (1500 E) se trec in jurnalul de incasari si plati?
cum trec stupii confectioanti in regim propriu in registrul inventar?
va multumesc!
Din păcate nu știu să răspund întrebării tale. Dacă știe altcineva din cititori să scrie. Recomand sa întrebi chiar pe cei ce ți-au oferit fondurile, agenția sau pe cei ce ți-au întocmit dosarul.
Ar putea fi util un exemplu completat (scanarea unei pagini) pentru o mai buna intelegere a subiectului.
Buna ziua.Am un ii pe coafura si alte activitati de infrumusetare 9602…Cum completez registrul inventar?Scriu inclusiv stocurile la materiale?fixative,spume..etc…Multumesc.
Da, si acele produse le trecti pe inventar. Tot ce tine de PFA.
Buna seara. Am un PFA pentru servicii foto in sistem real. Ce ar trebui sa trec in registrul inventar daca aparatul foto si lentilele si alte echipamente sunt ale mele personal dinainte de a avea PFA-ul. Pe baza carui document ar trebui sa le inregistrez in acest jurnal. Multumesc.
Dacă sunt ale tale personal, trebuie sa ai un proces verbal prin care Monica preda spre folosința si utilizare in anumite condiții la „PFA Monica” acele aparate.
Buna seara,
Am un PFA profesie liberara, birou de arhitectura din 2012. Am doua intrebari la care nu gasesc raspuns.
1. Obiectele trecute in inventar, in 2012 se completeaza la sfarsitul fiecarui an, cu aceiasi valoare ca cea de cumparare?
2. Doresc sa inchid pfa-ul anul acesta, ce se intampla cu obiectele, sau mai exact cum se inchide regitrul inainte de a-l duce la anaf?
Multumesc
Am casa de marcat dar pe bon scrie decat reparat TV dar ce piese am folosit unde scriu? multumesc!
Buna ziua . Am un PFA de depanare radio-tv , intrebarea este in acest registru scriu toate piesele si aparatele pe care le am? adica si cele pe care nu le-am cumparat pe firma si le am dinaintea deschiderii firmei? si a doua intrebare este cum ma scad de piesele folosite in reparatii? Va multumesc!
Da, trebuie trecut tot la inventar. Ieșirile le faceti facturand clientului produsul sau piesa inlocuite. Va recomand sa cautati un contabil sa discutati despre asta. E nevoie.
Buna ziua.Am o II cu reparatii de uz casnic, gen frigidere maisni spalat si cumpar piese pt inlocuit. Inventarul de sfarsit de an, trebuie tinut pt piesele care au ramas pe stoc? Va rog un raspuns.Multumesc
Da, așa ar trebui.
Începând cu 2015 registrul inventar reglementat de ordinul 1040/2004 nu mai este de actualitate.
Veți întocmi liste de inventar pe categorii de stocuri și totalul fiecărei liste o veți înscrie în registrul inventar. Inventarul anual se va efectua la prețuri de achiziție pentru stocuri.
In registrul inventar se treceau bunurile, nu stiu de ce ati pus site-ul si domeniul web in lista? Daca e asa, atunci si cartile de vizita sau alte obiecte de marketing si publicitate trebuie trecute in registrul inventar, ceea ce mi se pare o tampenie.
Care este adevarul???
Site-ul web poate fi vazut similar cu o brosura online sau o carte de vizita online… este in fond un instrument de marketing.
Domeniul web poate fi vazut similar cu un abonament de telefonie… doar ca in loc de nr de telefon am o denumire in online.
Bună ziua. Sunt medic și am un PFI deoarece fac gărzi la un spital. Întrebarea e: în registrul inventar îmi inventariez serviciile medicale prestate sau strict doar achiziționarea unor consumabile (gen stetoscop, halate, abonamente ratb)? Ca în registrul jurnal plati-incasari trec totul în ordinea intrării respectiv ieșirii. Ma puteți ajuta cu un sfat? Personal mi se par cam același lucru
Nu, ce treceți in RJIP sunt încasări si plăți, nu se trec în registrul de inventar.
Buna ziua,
Dl David are dreptate, registru inventar cod 14-1-2/b are 3 coloane si atat. Modelul 14-1-2/a are 10 coloane.
Deci care e corect de utilizat?
Buna ziua,
Am si eu o nelamurire.
La inceputul activitatii (ian 14) fac primul inventar. Nu am decat o stampila.
Apoi in decursul primului an de functionare mai achizitionez doua obiecte e inventar. Un stik USB si un filtru foto.
La inceputul anului urmator cum fac inventarierea? Numai a obiectelor noi intrate, sau reiau cu primul obiect de inventar?
În inventar se trece tot ce are firma la momentul inventarului. De, se trece in fiecare an până se stică si il scoti prin proces verbal sau il vinzi.
Mulțumesc frumos pentru răspuns!
Valoarea de ieșire pentru un stik usb poate fi aceeași cu cea de intrare si după 3 ani?
Da.
La o intreprindere individuala care are ca activitate coafura si alte activitati de infrumusetare, la completarea registrului de inventar, se trec si ustensilele utilizate la practicarea activitatii ? ( gen : foarfeci, perii, uscatoare, etc)
Dupa cum inteleg eu legea DA. Poate avem pe cineva in situatii asemanatoare sa ne spuna.
Buna ziua,
Eu am PFA si fac produse care le vand la targuri. In Registrul inventar, trebuie sa trec materia prima si produsul finit ?
Păi logic treci ce ai la momentul inventarului. Dacă ai trei kile de făină și o sută de covrigi, aia treci.. Registrul de inventar se completeaza anual. Adică alegi o zi, nu la distanța mai mare de 365 de precedentul inventar, si la acea zi numeri si cântărești tot.
Buna seara,
In link-ul dat de dvs. am observat ca in modelul cod 14-1-2/b sunt mentionate doar 3 pozitii ( Nr. crt., Denumirea elementelor inventariate, Valoarea de inventar) dvs. aveti 10 pozitii , care este varianta corecta, am gasit foarte multe variante de completare si sunt in ceata cu acest registru. Multumesc anticipat.
Ia registru de inventar cumpărat? Dacă da, uita-te puțin în el și vezi ca sunt 10 coloane. La unele aspecte, nu e necesară completarea tuturor, e clar, dar sunt poziții la care e necesar.
Cred că vom fi nevoiți și noi, cei care tinem conta în partidă simplă, să căutăm contabili. Partida simplă devine tot mai complicată se pare.
Cel mai corect ar fi, să găsești un contabil bun, îl plătești să te ajute la competarea corecta a unui inventar apoi știi ce ai de făcut.