După cum știți, unul din registrele obligatorii pentru un PFA, pe lângă Registrul de control, în care nu avem de completat și Registrul Jurnal de Încasări și Plăți, este Registrul de inventar. Astăzi, câteva precizări despre ”catastiful” ăsta care la cele mai multe PFA-uri zace plin de praf.

Registrul de inventar e obligatoriu.

Trebuie completat cel puțin odată pe an conform normelor legale aplicabile (OMFP 2861/2009). Obligația asta e clar specificată în ultimul ordin emis de guvern pentru reglementarea pertidei simple și anume Ordinul 170/2015.

 Ce se trece în registrul de inventar?

  • Stocuri de materiale
  • Obiecte de inventar
  • Mijloace fixe
  • Datorii
  • Capitaluri
  • Creanțe
  • Programe informatice
  • Brevete
  • Licențe, Mărci comerciale
  • Site-uri și domenii
  • Orice altceva mai face parte din PFA II IF sau SRL

Cum se completează Registrul de inventar?

  • Poziția 1 se înscrie numărul curent al operaţiunilor, de la începutul activităţii pana la data încetării acesteia.
  • Poziția 2 se înscrie denumirea bunurilor.
  • Poziția 3 se înscrie numărul de inventar al bunurilor.
  • Poziția 4 se trece data (ziua, luna, anul) la care se face înregistrarea bunurilor.
  • Poziția 5 se înscriu felul si numărul documentului pe baza căruia se face înregistrarea bunurilor.
  • Poziția 6 se înscrie valoarea de achiziţie sau valoarea bunurilor rămasă de recuperat.
  • Poziția 7 se înscrie data (ziua, luna, anul) la care iese din gestiune bunul respectiv.
  • Poziția 8 se înscrie suma inclusa pe cheltuieli pana la data ieşirii.
  • Poziția 9 se înscrie valoarea de ieşire (vânzare) a bunului.
  • Poziția 10 se dau explicaţii cu privire la identificarea bunului.