Persoanele fizice care desfăşoară activităţi independente şi conduc contabilitatea în partidă simplă, în conformitate cu prevederile legale, întocmesc Registrul jurnal de încasări şi plăţi (cod 14-1-1/b), precum şi alte documente de evidenţă prevăzute de legislaţia în domeniu.
1. Serveşte ca:
– document de înregistrare a încasărilor şi plăţilor;
– document de stabilire a situaţiei financiare a contribuabilului care conduce evidenţa contabilă în partidă simplă;
– probă în litigii.
2. Se întocmeşte într-un singur exemplar de către contribuabili, făcându-se înregistrarea operaţiunilor efectuate pe baza documentelor justificative, distinct, pe fiecare operaţiune, fără a se lăsa rânduri libere, după ce a fost numerotat, şnuruit, parafat şi înregistrat la organul fiscal teritorial.
Pentru fiecare asociaţie fără personalitate juridică se va întocmi câte un registru-jurnal de încasări şi plăţi.
În Registrul-jurnal de încasări şi plăţi se înregistrează nu numai operaţiunile în Numerar, ci şi cele efectuate prin contul curent de la bancă.
Contribuabilii plătitori de taxă pe valoarea adăugată vor înregistra sumele încasate sau plătite, exclusiv taxa pe valoarea adăugată.
Operaţiunile înregistrate în Registrul-jurnal de încasări şi plăţi se totalizează anual.
Numerotarea filelor se va face în ordine crescătoare, iar după completarea integrală se deschide un nou registru înregistrat şi parafat, care va fi numerotat în ordine crescătoare.
Acest registru se parafează de către organul fiscal teritorial la începerea şi la încetarea activităţii.
În condiţiile conducerii evidenţei contabile în partidă simplă cu ajutorul tehnicii de calcul, fiecare operaţiune economico-financiară se va înregistra în ordine cronologică, în funcţie de data de întocmire sau de intrare a documentelor. În această situaţie Registrul-jurnal de încasări şi plăţi se editează lunar, iar paginile vor fi numerotate pe măsura editării lor.
Registrul-jurnal de încasări şi plăţi parafat şi înregistrat la organul fiscal teritorial va fi completat lunar, prin preluarea totalului sumelor din Registrul-jurnal de încasări şi plăţi obţinut cu ajutorul tehnicii de calcul.
Practicienii în insolvenţă, persoane fizice sau juridice, care îşi desfăşoară activitatea în conformitate cu prevederile Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 86/2006 privind organizarea activităţii practicienilor în insolvenţă, cu modificările şi completările ulterioare, completează registrul – jurnal de încasări şi plăţi după ce a fost numerotat, şnuruit, parafat şi înregistrat în evidenţa unităţii.
3. Nu circulă, fiind document de înregistrare contabilă.
4. Se arhivează împreună cu documentele justificative care au stat la baza întocmirii lui.
SURSA – CONTZILLA
Da, la RIP ( 🙂 ) ma refer. Deci trec toata suma. Mersi mult.
Toata suma platita. Tot ce scrie pe chitanta daca e vorba de chitanta. Banuiesc ca te referi la registrul de incasari si plăti nu?
O intrebare as avea, ca sa fiu sigur. Avand o II, neplatitoare de TVA, la rubrica plati se completeaza sumele cu sau fara TVA? Multumesc anticipat.