E foarte important pentru II, IF si PFA modificarea aceasta. S-a eliminat limita (10 000 eur) de la care eram obligaţi să completăm declaraţia 392 drept urmare: Orice PFA, Intreprindere Individuală sau Intreprindere Familială are obligaţia depunerii declaraţiilor 392. Data maximă de depunere este 25 februarie 2011 .
Au obligaţia depunerii declaraţiilor şi cei care merg pe normă de venit şi cei care merg în sistem real.
Au obligaţia depunerii declaraţiilor 392 si cei care au cifra de afaceri „0” zero.
Clarificări:
- 392A – depun cei care sunt inregistraţi in scopuri TVA (cei care au RO la codul fiscal)
- 392B – depun cei care nu sunt inregistraţi in scopuri TVA (cei care nu au RO la codul fiscal)
392A Declaraţie informativă privind livrările de bunuri şi prestările de servicii efectuate în anul … (OPANAF 1081/2011)
Formular 392A Formularul se completează de către persoanele impozabile înregistrate în scopuri de TVA, potrivit dispoziţiilor art. 153 din Legea nr. 571/2003 privind Codul fiscal, cu modificările şi completările ulterioare, a căror cifră de afaceri, efectiv realizată la finele anului calendaristic, este inferioară sumei de 35.000 de euro, calculată în echivalent lei, potrivit legii.
392B Declaraţie informativă privind livrările de bunuri şi prestările de servicii efectuate în anul … (OPANAF 1081/2011)
Formular 392B Se completează de către persoanele impozabile neînregistrate în scopuri de TVA, potrivit dispoziţiilor art. 153 din Legea nr. 571/2003 privind Codul fiscal, cu modificările şi completările ulterioare, a căror cifră de afaceri realizată la finele anului calendaristic, excluzând veniturile obţinute din vânzarea de bilete de transport internaţional rutier de persoane, este inferioară sumei de 35.000 de euro, calculată în echivalent lei, potrivit legii.
Buna ziua,
Un PFA din sector 3, depune D392B la persoane juridice (Mosilor) sau la persoane fizice (Lucretiu Patrascanu)?
Multumesc,
Din păcate nu știu. Trebuie să mergi la ANAF de care apartii. Unde ai obținut si CUI-ul.
Eu am intrebat la sectorul 2 si trebuie sa depun la sediul pentru persoane juridice. Presupun ca este la fel si la sectorul 3.
Un pfa ce trece in declaratia 392? CNP sau CUI?
CUI
Buna ziua,
Sunt traducator, PFA, neplatitor de PFA din 2009. Nu am depus niciodata declaratia 392b. ce mi se poate intampla in cazul acesta? si daca incep s-o depun din anul acesta, se sesizeaza cineva? platesc vreo amenda? multumesc
Imi pare rău de întârziere. Nu stiu un raspuns. Teoretic la depunere nu se sesizează nimeni. Baiul e la un control ulterior. Amendă nu iti doresc deloc că poate urca până la 3500 de lei.
Potrivit Codului de procedura fiscala, amenzile pentru nedepunerea declaratiilor infomative 392A si 392B se sanctioneaza cu amenzi de la 2.000 lei la 3.500 lei, pentru persoanele fizice, si cu amenzi de la 12.000 lei la 14.000 lei, pentru persoanele juridice.
multumesc pt. raspuns. o sa incep sa depun de anul acesta. sper sa am noroc si sa fie ok 🙂
Buna ziua,
pentru pfa regim taximetrie ce se trece la achizitii in declaratia 392b, toate cheltuielile sunt deductibile deci ar trebui sa nu trec nimic, sau inclusiv bonurile de benzina cheltuielile cu intretinerea masinii ar trebui trecute
multumesc
DIn pacate trebuia depusa chiar daca nu se uita peste ele nimeni , nici soarecii, o depui si nu intereseaza pe nimeni, daca nu o depui iti pui autoritatile in cap. Incearca sa faci un artificiu, completeaza declaratia si trimite-o prin posta am auzit ca unii au scapat asa dar nu e nici o garantie. Succes!
Buna seara , am aflat si eu , acum ca e o declaratie 392B de depus .sunt cabinet medical individual cu activitate in timpul liber , fara angajati – serviciul pricipal e la stat si am depus declaratia ptr. impozit dar de asta nu mi-a spus nimeni ! trebuie sa o depun si eu – fiind PFA – CMI ?
multumesc
Tocmai am citit o discutie pe net si cineva spunea ca afost pus sa plateasca amanda de 250 ron pt asta si abia dupa aceea i s-a preluat declaratia.
E adevarat ca daca nu ai depus la timp declaratia primesti o amenda?
sotul meu este PFA taxi .in anul2010 am platit impozit la norma de venit si am platit un impozit forfetar,trimestrial.nu am pastrat nici o chitanta sau factura cu cheltuieli.anul asta am trecut la contabilitate simpla .trebuie sa depunem 392b pt anul 2010?
Asta numai cei de la finante va pot lamuri. Sunati la ei si ar trebui sa va spuna. Chiar nu stiu. In mod normal ar trebui pastrate actele chiar daca e norma de venit.
La cheltuieli deductibile pot trece impozitul si CASS? Pentru declaratia 392B (care am aflat ca trebuia depusa deja, o sa o depun si eu saptamana viitoare, cu 10 zile intarziere) la achizitii de la trec si impozitul si Cass la pers fata TVA?
Nu. Alea nu sunt deductibile. Nu apar pe 392 nicicum. Achiyitiile sunt cumparaturi daca vrei. la care ai factura sau bon fiscal.
Depune mai tariziu. E mai bine decat niciodata. 🙂
multumesc mult pt raspunsuri! o zi buna.
Factura intreaga.
si mai am o intrebare: am cumparat un lap-top, amortizabil 2 luni in 2010 si restul in 2011. in jurnalul de cumparari pt 2010 trec toata valoarea de pe factura sau doar partea amortizabila(deductibila pe 2o10)?multumesc
multumesc. n-am stiut ca trebuie trecute si astea, in consecinta declaratia 392B am completat-o cu totslul sumelor din facturile de achizitii, fara partea deductibila a intretinerii. ce ar trebui sa fac? sa o depun din nou?
Las-o ca e bine. Oricum nu se uita nimeni in ele fii fara grija. Isi amintesc de ele doar daca esti cercetat pt ceva.
Cota deductibila.
Am o intrebare: sunt PFA neplatitor de TVA. in registrul de cumparari trec si chitantele de la intretinere? daca da, trec doar cota deductibila(conf. contr. comodat) sau toata valoarea chitantei?
multumesc
Pai e subiectiv. Depinde cum interpreteaza. Legea spune ca orice peroana impozabila am mai auzit pe cineva spunand ca a primit acelasi sfat dar nu stiu. Eu din lege inteleg ca trebuie depusa. Oricum prefer sa o depun si sa nu trebuiasca decat sa contest o amenda si sa ma judec ani de zile pe subiectivismul legii. E mai putina bataie de cap.
Daca insa inspectorul care v-a spus asta e din localitatea dvs atunci sunteti la adapost in cazul unui control.
Legea spune:
Sunt PFA servicii medicale. Mai trebuie sa depun declaratia 392B? am vorbit cu un inspector ANAF si mi- a spus ca nu este cazul. Pana la urma, este sau nu cazul?
Buna ziua,
Sunt PFA si trebuie sa pun la posta aceasta declaratie 392b. Se trimite la adresa postala e administratiei financiare a sectorului 3, adica aici
Administratia financiara sector 3 – pentru persoane fizice
Adresa: Bucuresti, Str. Lucretiu Patrascanu nr. 10, sector 3
Tel: 021-340.47.81 sau 340.16.00
Sau se trimite aici:Directia Impozite si Taxe Locale sector 3 – pentru persoane fizice
Adresa: Bucuresti, B-dul Lucretiu Patrascanu nr. 3-5, sector 3
Tel: 021-341.07.02
Multumesc
La Administratia financiara nu la directia de taxe.
Dac au spus ei asa este Anca. Agentii de asigurare nu depun decat daca fac activitatea asta ca PFA, II, IF sau SC. Daca esti doar agent de asigurare fii pe pace.
In plus daca ei au spus ca nu trebuie fii linistita.
Buna ziua. Sunt complet derutata. Sunt Agent de asigurare fra cod fiscal ci cu CNP. Am fost sa de pun declaratia si nu mi-au primito. Au spus ca nu trebuie sa de pun. Asa este???????????
Da. Se depune pt operatiunile dinaintea suspendarii.
am si eu cateva nelamuriri…as apecia daca puteti sa ma ajutati si pe mine…
am un PFA cu norma de venit suspendat din iulie 2010…oare mai trebuie sa depun faimoasa delcaratie 392B? multumesc anticipat
ce se intampla daca intarzii cu 392 si o depun luni 28 feb. Multumesc
Pai legea spune ca amenda e intre 400 si 1000 ron . Mai bine fa azi declaratia si fugi la posta sa ai data de expediere 25 feb 2011 si te-ai scapat.
Am inteles, multumesc frumos !
Vezi ca e preferabil sa il listezi pe o o imprimanta laser dar daca nu ai merge si pe cerneala. Daca printezi pe laser eviti erorile de citire ale scanerului. Oricum trimite-o si ai grija sa pastrezi dovada de trimitere. Trimite cu confirmare de primire.
Waaaaaaaaaaaaiiiiiiiiiii, nu-mi vine sa cred. A mers cu PDF995 dupa ce m-a pus sa mai instalez si un freeconverter ! Dar a mers, am pdf-ul pe desktop, cu cod de bare cu tot ! Multumesc din suflet ! Sper sa imi vina de acum inainte mesaje de la ce se posteaza pe grup ca sa fiu cu upgrade-ul facut la toate minunile astea de hartii !
Imi pare rau ca nu ai reusit ca sa te ajut iti dau alte imprimate virtuale poate merge vreuna:
1. http://www.dopdf.com/ro/
2. http://www.software995.net/bin/pdf995s.exe
Una din ele trebuie sa mearga.
Succes din nou.
Din pacate nu am reusit sa intalez BullzipPDFPrinter. Imi da in mod constant eroare chiar si dupa ce am instalat Microsoft Net ala. Sper sa nu fie o tragedie daca o sa trimit numai hartia fara format electronic. Multumesc oricum pt. ajutor ! O sa raman legata la blog pt. a afla alta data din timp informati de genul acesta !
Succes. Daca nu te descurci pune programul pe calculatorul vreunui prieten sau coleg si daca stii datele completezi imediat.
Multumesc frumos pt. informatii ! Ca sa fi esetul complet tb. sa-mi instalez si Microsoft NET framework 2 ca altfel nu poate instala imprimanta aia virtuala. Cata bataie de cap pt. o declaratie de 2 lei ! Sper sa reusesc pana la urma ! Multumesc !
Multumesc pt. raspuns …. problema este ca eu nu sunt in orasul de resedinta al sediului Biroului de Arhitectura. Am doar un laptop si nu am imprimanta. Ma gandeam sa printez maine la un copy center formularul si sa il completez de mana si sa trimit pe un suport electronic minunea de fisier ???? Ambele le trimit prin posta ! Este ok asa ? Multumesc anticipat !
Creaza formularul cu programul dat apoi listeaza-l cu o imprimanta virtuala in pdf (ex Bullzip PDF Printer, e un program ce il instalezi si la orice documant la printare poti alege imprimanta asta si iti salveaza fisierul in PDF) dupa ce ai documantul PDF il listezi in oras la un Copy Center il arunci intr-un plic si il pui la posta cu confirmare de primire pe adresa ANAF de unde ai sediul tau din acte.
Salut Iuliana
Daca foloseşti programul pe care l-am pus in link-ul din articol pentru generarea declaratiei nu mai ai nevoie de discheta. El va generea declaratia cu un cod de bare pe care cei de la finante il citesc cu scannerul asa ca nu mai e nevoie de discheta. Oricum variante e sa pui pe CD daca nu ai discheta. Daca vrei sa depui online ai nevoie de semnatura electronica care e alta nebunie, costa cam 200 ron pe an.
Buna seara,
Imi puteti spune daca declaratia se poate trimite pe e-mail ??? Mi-e cam imposibil sa-mi dau seama cum sa o trimit in format electronic atata timp cat multe calculatoare nu mai au unitate de dischete si sa pui pe un CD este putin cam aberant !!!!
Multumesc anticipat
Pentru punctul 3.
Daca va referiti la cheltuieli deductibile cu spatiul in cazul in care PFA functioneaza in apartamentul dvs plafonul este de 30% din chaltuieli (curent, gaz, scara, apa) aici nu intra telefon si internet ca legea spune in Normele de aplicare a Codului fiscal, art. 48 prevad ca ,,Sunt cheltuieli deductibile şi cele efectuate pentru întreţinerea şi funcţionarea spaţiilor folosite pentru desfăşurarea afacerilor chiar dacă documentele sunt emise pe numele proprietarului, şi nu pe numele contribuabilului,,.
Pt Octav:
1. Da, aceleasi valori pe care le ai trecute in 200 la achizitii doar ca trebiue sa le imparti daca este cazul de la furnizori inregistrati cu RO (in scopuri TVA) si furnizori neinregistrati in scopuri TVA adica fara RO.
2. 200 pana la 15 mai.
3. Sincer nu stiu. EU am acum deductibilelel mai mari decat incasarile. Am calculat la produsele facute un adaos de 20% dar in primii 2 ani am de luat masinarii si alte lucruri pt demararea afacerii deci sunt pe minus. Pana acum nu am auzit de un plafon al cheltuielilor deductibile dar o sa caut.
Multumesc pt raspunsuri. Macar punctele 1 si 2 sunt clare.
Daca aflati un raspuns la pct. 3, imi este in continuare de ajutor.
ma intereseaza daca cabinetele de avocatura siavocati trebuie sa depuna declaratia 392b ,va rog sa-mi raspundeti ca din legislatie nu am in teles ca trebui sa depuna pina in 25.02.2011 .multumesc luci.
Formular 392B Se completează de către persoanele impozabile neînregistrate în scopuri de TVA, potrivit dispoziţiilor art. 153 din Legea nr. 571/2003 privind Codul fiscal deci cred ca si cabinetele de avocatura. Oricum nu strica sa sunati la finante in aria dvs si sa cereti la metodologie sa va confirme sau sa infirme.
Salut Teofil,
„Orice PFA, Intreprindere Individuală sau Intreprindere Familială are obligaţia depunerii declaraţiilor 392.”
Ai idee unde pot gasi informatii despre PFA a caror CA a depasit valoarea de 35.000 E in anul precedent?
Teoretic deca ai depasit 35000 eur trebuie sa depui 010 si treci la platitori de tva. Deci ar trebui sa depui 392a. Nu ma stiu f bine dar asa imi amintesc. Un telefon la metodologie la finante ar lamuri situatia. Oricum ia in calcul ca e vb de cursul BNR pentru data de 01 .01.2007, adica 1 EUR = 3.3817 lei.
Da sunt chelutuielile.
Rândul 1 – Coloana “Valoare” se completează cu baza de impozitare înscrisă
în “Jurnalul pentru cumpărări”, pentru achiziții efectuate de la persoane înregistrate
în scopuri de TVA.
Rândul 1 – Coloana “TVA” se completează cu valoarea TVA înscrisă în
“Jurnalul pentru cumpărări”, pentru achizițiile efectuate de la persoane înregistrate
în scopuri de TVA.
Rândul 2 – Coloana “Valoare” se completează baza de impozitare înscrisă în
“Jurnalul pentru cumpărări”, pentru achiziții efectuate de la persoane neînregistrate
în scopuri de TVA.
Rândul 2‐ Coloana „TVA” nu se completează.
1. Ideea este ca eu nu am „Jurnal pt cumparari”. Activitatea este „Inginerie si consultanta tehnica”. Am contracte de prestari servicii, pt care primesc o suma de bani. Deci, neavand jurnal de cumparari cu baza de impozitare pt achizitii, inteleg ca la rubrica „Achizitii” trec cheltuielile deductibile pe 2010. E corect ?
Practic, rezulta ca trec in Declaratia 392B aceleasi valori pe care le trec si in Declaratia 200, adica venitul realizat si cheltuielile deductibile.
2. Declaratia 220 privind venitul estimat, tb depusa impreuna cu Declaratia 200 cu venitul realizat pe 2010 ? Sau Declaratia 200 poate fi depusa pana la 15 mai ?
3. Cat e cota de cheltuieli deductibile din venitul brut ?
Eu stiam, ca pana la iunie 2010 era de 40%, iar din iulie 2010 s-a redus la 20%.
Cat este in acest moment ? si Cum se calculeaza acest procent pe 2010 ?
Se considera o medie de 30% pe intregul an ?
Multumesc anticipat.
Rubrica de „Achizitii”-paragraful V, din Declaratia 392B, reprezinta cheltuielile deductibile (care au fost efectuate de la persoane platitoare sau ne-platitoare de TVA) sau reprezinta altceva ?
prevederea se aplcia si in cazul cabinetelor individuale de experti contabili?
Teoretic da. atat timp cat esti persoana impozabila.
Multumim de info.