Pentru cei care au pe PFA mici magazine în care vând produse și făceau NIR la intrarea mărfii, se pare că noile reglementări, care intră în vigoare de la 1 Martie 2015, nu mai impun existența NIR-ului, întrucât este irelevant la stabilirea impozitului. În cazul în care vrea să țină o evidență a stocurilor o va face la preț de achiziție.
Elementele patrimoniale se evidențiază în contabilitate la valoarea de intrare, de achiziție, de producție sau prețul pieței, în baza documentelor justificative. Acest aspect este extrem de important. Lista de documente obligatorii pentru PFA nu cuprinde NIR-ul.
Baiul e că cei de la ANAF au un talent în a cere documente care nu sunt obligatorii dar legal nu văd în noua formă a legii necesitatea sau obligația NIR-ului la PFA.
La fel nu se precizează nimic de necesitatea raportului de producție și/sau a raportului de gestiune care nici nu sunt reglementate undeva. Orice document prevăzut de OMFP 3512/2008 poate fi completat dacă se dorește, nefiind obligatorii în cazul unui control. Obligatorii sunt: registrul de încasări și plăți și registrul inventar. Facturarea se face conform codului fiscal ca și până acum.
PS. Așa înțeleg eu legea acum. Nu e literă de lege ce spun, interesați-vă.
intrebarea mea: la ce pret faci lista de inventar si cu ce compari acel inventar daca nu faci NIR?
Buna ziua ,un if neplatitor de tva , activitate reparare masini si comert cu piese ..trebuie sa faca NIR ?
Din cate am citit, la altii mai destepti 🙂 se cere la controale dar nu mai e obligatoriu prin lege. In astfel de situații eu sunt pe principiul, mai bine fac și să nu trebuiască.
La un IF trebuie obligatoriu acel NIR, pentru controlul ANAF?
Buna ziua ! As dori sa infiintez o intreprindere individuala cu obiect de activitate comert, intr-un magazin general. Intentionez sa aleg plata impozitului pe norma de venit, vreau sa-mi fac contract individual de munca inregistrat la itm si sa angajez o vanzatoare cu norma intreaga cu c.i.m. inregistrat la itm. Va rog sa ma sfatuiti cum as putea proceda si ce registre obligatorii sa completez. Va multumesc anticipat.
Daca vrei sa te angajezi si pe tine nu face II. Nu te poti angaja la II pe tein insuti, numai la PFA poti.
Dnle pe scurt eu dețin un pfa din 2008 ,an la sfârșitul căruia am devenit plătitoare de TVA iar eu care îmi depuneam decât declaratia200, am aflat acest lucru anul trecut când a venit anaful.Nu toată lumea este informata ce sa faci! Ăștia mi-au colectat tvaul caci eu aveam casa de marcat aveam si toate facturile si nu mi-au dat drept de deductibilitate.Mi-au calculat cam 2,5 miliarde bani vechi TVA plus 1,5 miliarde accesorii .In final am reușit sa fac deductibilitatea si am rămas cu vreo 16000 lei de plata TVA,problema sunt accesoriile pentru ca la contestația depusa răspunsul a fost negativ sub pretextul ca daca am recunoscut tvaul trebuie sa accept si penalitățile,insa ei mi-au lăsat penalitățile la suma aceea de miliarde nu mi-au scăzut la tvaul dedus.Nu sti u ce sa fac oare in instanță pot sa scap de aceste penalități?
Îmi pare rău să aud de astfel de scoruri ca datorii. Totuşi, dacă ati devenit plătitoare de TVA va trebui să achitaţi. Important e sa platiţi TVA-ul ca sa nu mai creasca penalitatile. Vorbiţi la finante cănd plătiţi sa nu va scada din penalitaţi ci din datorie, ca sa o stingeti cat mai repede iar penalitaţile… trebuiesc platite dar dacă rămân mai mult timp neplătite nu creşte suma măcar.
.
O intreprindere individuala care are ca obiect de act. constructii si achizitioneaza materiale de constr. pt o lucrare trebuie sa faca receptii pe facturi, dare in consum , registru de stocuri?